Uit handen van Hankie van Baasbank, Raad van Bestuur van de Kamer van Koophandel, ontvingen de ondernemers Patrick Hendrikse en Bart Obertop van Brouwerij ’t IJ (foto onder) de Amsterdam Business Award met bijbehorende cheque ter waarde van 25.000 euro aan advertentiewaarde bij De Telegraaf. Volgens de winnaars hebben zij geheel volgens de regel der marketing hun succes vooral te danken aan de wensen van hun klanten.

Tijdens het gala in het NH Collection Amsterdam Grand Hotel Krasnapolsky prees de jury de brouwerij uitgebreid. De twee andere genomineerden, Casper Reinders, TAO Group en Joost en Willemijn Lyppens, Juwelier Lyppens, werden door de jury eveneens geprezen vanwege hun positieve bijdrage aan het economische klimaat van Amsterdam. Het zijn alledrie schoolvoorbeelden van  Amsterdams ondernemerschap. Eerder is de prijs uitgereikt aan Olcay Gulsen, Supertrash (2010), Hans Brouwer, Massive Music (2011), Raymond Cloosterman, Rituals (2012), Guido van Heezen, Effectory (2013), Renny Ramakers, Droog (2014) en Oos Kesbeke, Kesbeke (2015).

Cultuur Award voor Architectenbureau J. van Stigt

Juryvoorzitter van de Amsterdam Cultuur Business Award Cees Dam overhandigde deze award aan André van Stigt van Architectenbureau J. van Stigt: ‘Het architectenbureau laat in metropool Amsterdam een footprint achter; het heeft gezorgd voor het behoud van vele kenmerkende historische gebouwen, zoals het Olympisch Stadion, het Entrepotdok en de Hallen. Het oog voor detail van deze winnaar kent geen grenzen – en dat geldt ook voor zijn team.’

International Award gaat naar International Broadcasting Convention

De Amsterdam International Business Award werd uitgereikt door Arthur van Dijk, voorzitter van Transport en Logistiek Nederland en oud-wethouder van Haarlemmermeer, aan Michael Crimp van de International Broadcasting Convention (IBC). De prijs bekroont de belangrijke rol van de buitenlandse organisatie die van invloed is op de aantrekkingskracht van Amsterdam en positief bijdraagt aan de regionale economie. ‘Thank you for good entrepreneurial behaviour in the Amsterdam region.’ De conferentie brengt jaarlijks 55.000 professionals uit 170 landen rondom entertainment- en nieuwscontent samen in Amsterdam, goed voor een omzet van meer dan 80 miljoen in de regio.